Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 23. augusta 2010

Velická stena 21.08.2010

Keďže počasie na víkend hlásia dobré, neváham, beriem telefón a obvolávam všetko čo má ruky a nohy. Však tento august takéto dobré počasie ešte snáď ani nebolo.
Nakoľko som na ATB, pozerám sprievodcu a hľadám niečo bližšie aby nebolo treba veľa šlapat... Hneď mi padol pohľad na Velickú stenu. Pamätám si, ako som pred cca 8 rokmi do nej pozeral a strašne som túžil, niečo tam skúsiť vyliezť. Nuž, tak prečo nie práve teraz. Na zoznámenie sa so stenou, vyberáme cestu cez výlom. Je to pekná cesta v pevnej skale a ako sme videli je aj dosť obľúbená. V stene pred nami je už jedna dvojka a hore žľabom už ide ďalšia. Stena síce ani z ďaleka neparí medzi najväčšie, no pre jej nádhernú expozíciu a krásne výhľady ju môžem len odporučiť. Orientácia je nie až taká jednoznačná, no keď sa trochu porozmýšľa, ide to celkom logicky. Po troch hodinách a šiestich nádherných dĺžkach sme na vrchole (3, 3, 4/3, 4/3, 5, 2/3). Nakoľko je zostup po Granátovej lávke z dôvodu ochrany prírody zakázaný (aj keď to tam tak nevyzeralo), rozhodli sme sa po malej sieste zostúpiť priamo pod stenu žľabom pod Dvojitou vežou. Zo spodu to síce vyzeralo dosť ťažké, no išlo to v pohode. V ťažšom mieste bola reťaz (asi 8m), po ktorej sa dalo v pohode zošplhať. Pobalíme veci a hybaj na Sliezsky ešte niečo zďobnúť. Mám neuveriteľnú chuť na pivo, no keďže som na ATB, môžem o tom len snívať. Takže dnes to bude len polievočka a čajík. Cestou dolu sa nám ide fajn. Chodník je síce miestami ešte vo vode, no po skalách sa to dá celkom pekne preskákať. Až... Skočím... Noha sa šmykla... A letím... A rovno na hubu. Rana ako z dela a bojím sa aj vstať. Zaliala ma krv. Do teraz som si myslel, že na chodníku sa dokáže dokaličit iba obyčajný magor. A... Mam to! Zuzka mi ošéfovala rozhasenú hlavu a pokračujeme ďalej k autu a potom pre istotu na pohotovosť, nech so skúsia nejak zošiť. Hm. Až na ten letecký záver, to bol fakt pekný výstup, no nabudúce si určite na chate dám radšej pivec :) :)...
Takže v skratke:
Kde: Velická stena
Čo: Cez výlom
Kto: Peter a Zuzka
Za koľko: 5
Ako dlho: 3 hod
Motto: Nestúpaj na položené hrable... :)

Viac foto tu: https://photos.app.goo.gl/2ZEKKGFjS1kT94EC9




3 komentáre:

  1. No pekne, ani cepri sa takto nevedia dokaličiť na chodníku. :) Ale aspoň si si zaliezol na rozdiel odomňa ...

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Zaliezt sme si teda zaliezli. A pekne... Ale my sme nerobili nejaky prvovystup ako ty :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Pche, aj po rozbitom treba vedieť liezť, počkaj ako nám to padne vhod, keď budeme spolu bojovať v severnej stene Eigeru :D

    OdpovedaťOdstrániť