Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 21. decembra 2015

Ďumbier, Kobyla III (var. IV) 20.12.2015

Peťovi sa ešte podarilo uvoľniť a preto dlho neotáľame a hybaj ho ešte hore. Tu dole je už vyše týždňa pod mrakom, mrholí, tak prečo tu zostávať? Ideme sa teda ešte trochu rozchodiť a pri nádhernej inverzii nachytať tam hore ešte nejaký ten vitamín D :) Vstávať sa nám priskoro nechce a preto z Bystrice odchádzame až o šiestej. Dnes nemáme v pláne nič vážne, tak nie je kam sa ponáhľať. Cestou sa samozrejme zastavíme na chate, doplníme tekutiny, postretávame známych, trochu sa zakeciame a hore sa nám akosi aj nechce. No premôžeme sa a pokračujeme ďalej na hrebeň.

Rozhodli sme sa, že si aspoň popozeráme podmienky na celej Pagovej kope, preto zostupujeme dole Východným žľabom. Keď však vidíme, ako dobre to vyzerá, nechce sa nám trepať až pod Forsáž a zostávame pri Kobyle. Pred pár rokmi som to síce už liezol a Peťo tiež (teda ja som si iba myslelž že sme to liezli, bo ako tak pozerám, boli sme vtedy dosť mimo a išli skôr „Kobyklu“ :)

Nejdeme až dole, ale nastupujeme so sedielka. Prvá naša dĺžka (III) je krásne lezenie po dobrých zamrznutých trávičkách a keďže si chceme zaliezť, snažím sa to ťahať čo najbližšie popri ostri hrebeňa. Krásna dĺžka zakončená asi 5 metrovým výšvihom v kolmých trávach. Štandujem na príjemnej polici priamo na ostrí hrebeňa. Druhá dĺžka (IV+) vyšla na Peťa. Logicky nás to ťahá doprava, no asi 1,5 m od ostria vľavo je krásny komínik, ktorý síce nevyzerá za III, no vyzerá veľmi lákavo. Peťo si však celkom zabojoval :), no podarilo sa. Keď za mím idem ja, celkom sa bavím na tom, kade som ho poslal :D. Nuž od toho sú kamaráti :) Po tejto dĺžke však obtiaže končia a nám už len zosttáva vybehnúť cca 150 m Baníkovým pilierom až na vrchol, čo už však ineme súbežne. Po dvoch hodinkách už aj balíme veci a v rámci kondičky si ešte vybehneme na vrchol pokukať podmienky v Heloráde (ktoré je mimochodom parádne zas.ane snehoľadom :/ )

O druhej sme už však späť na chate a po dobrej polievočke a malom oddychu schádzame pomaly dole, späť do hmly, dažďa a tmy. Sme zvedaví, kedy zas najbližšie uvidíme slniečko, ale to to viac sa sem aspoň môžeme tešiť nabudúce :)

Takže v skratke:
Kto: Peťo a ja
Kde: Ďumbier / Pagova kopa
Čo: Kobyla
Za koľko: IV/IV+ (vyhľadávajúc obtiaže :)