Vyhľadávať v tomto blogu

pondelok 5. júna 2017

Východná Žeruchová veža, Kniha, V, 04.06.2017

Zdroj foto: http://www.tatry.nfo.sk/
Tak trochu narýchlo spáchaná akcia :) Tak trochu narýchlo napísaný pokec :). V sobotu poobede rýchly presun do Tatier, rýchly presun na Brnčalku, rýchla večera a večer takmer rýchla smrť :). Ale nie... Prekvapila nás naša oddielová partia a nečakané stretnutie, tak bolo radosť sa zas posocializovať.
Ráno sa veľmi nie je kam ponáhľať a po raňajkách a kávičkách pomaly z chaty vyrážame až niečo po  ôsmej. Keďže na poobedie hlásia búrky a hlavne ja ešte nemám robenú čiarku v takej klasike, ako je Kniha (lebo ste to už snáď všetci liezli :), som nesmierne rád, že sa Paťo priprel a šiel to so mnou. Pomaly teda stúpame hore hangom smer Červaná dolinka. Keďže je to však moja prvá vychádzka po cca 3 mesiacoch, s rýchlosťou to naozaj nepreháňame. Po 30 minútach sme pod stenou, pomaly sa presunieme pod nástup a vychutnávame si, že sme tu sami. Konečne žiadny stres, dávanie rád, obkecávanie všetkého :). Skvelý oddych, keď každý vie, čo má robiť :). Prezlečieme sa teda, nahádžeme na seba veci a o 9:15 naliezame krochkajúc si v ústrety vrcholu.
1.dĺžka (V) cca 40 m: Dajaký som nerozhýbaný a veru že som aj rád, že prvé 3 metre mám obuté lezečky :D Potom je to už len krásne rozhýbanie kostí.
2.dĺžka (IV) cca 45 m: Mne osobne sa asi páčila najviac :) Zo štandu jemne doľava, cez mierny previštek rovno hore a potom jemne doľava po krásnej skale až pod samotnú knihu
3. dĺžka (IV) cca 50 m: Veľmi príjemným kútikom postupujem až na jeho koniec, kde je veľký balvan z ktorého len tak tak dočahujem borhákový štand :)
Z tadeto už len ľahko (III) bežíme pilierom na miesto, kde je krátky zlaňák (dá sa obliezť po pilieriku). Potom už len fakt utekáč na vrhol (max II) a po hodinke a pol sme hore.
Nezdržujeme sa a zostupujeme rovno do žľabu spadajúceho z Predného Žeruchového sedla. Chvíľu chodníkom, potom dva zlaňáky a presne po dvoch hodinkách sme opäť pod stenou.
Kniha
Kniha je veru krásna cesta :). Až ma mrzí, že som to už (teraz) liezol a nenechal som si ju ešte v zálohe pre krátke dni. Do cesty sme šli s komplet materiálom, no v celej ceste som založil len dve istenia. Inak je preistená nitmi a skobkami, ale pár čokov a možno 2-3 stredné friendy sa hodia :)

Takže v skratke:
Kde: Východná Žeruchová veža
Čo: Kniha
Za koľko: V
Ako dlho: 1,5 hod (na vrchol) + 0,5 hod. zostup

Pár foto tu: Tu

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára